Трудове навчання 6 клас


26.05.22https://www.youtube.com/watch?v=TC-0wuNZKLU Бутерброди
25.05.22 https://www.youtube.com/watch?v=YLdVOOggV5M Охайне житло. Відеофільм

19.05.22 Тематичне оцінювання 
.https://naurok.com.ua/prezentaciya-doglyad-za-kimnatnimi-roslinami-100495.html Презентація "Догляд за кімнатними рослинами". Зафотографувати домашні квіти та створити подібну презентацію. (Зюзін Денис-12 б, Коляда Андрій-11 б._, Баглай Владислав -12 б., їм не треба робити)

12.05.22.https://naurok.com.ua/prezentaciya-doglyad-za-kimnatnimi-roslinami-100495.html Презентація "Догляд за кімнатними рослинами". Зафотографувати домашні квіти та створити подібну презентацію.

11.05.22 https://vseosvita.ua/library/konspek-uroku-z-trudovogo-navcanna-pravila-dogladu-za-kimnatnimi-roslinami-151398.html Кокспект. "Правила догляду за кімнатними квітами"

05.05.22https://www.youtube.com/watch?v=gfAhUWrszUQ догляд за трояндою




27.04.22.Міні-проект "Охайне житло"


Хвороби кімнатних рослин : заходи боротьби



20.04.2022 Урок: Основи технології вирощування квітів та догляд за ними.



Практичне заняття: "Як доглядати за рослинами"(21.04.2022)



Проект : "Прикраса зі стрічок" (13.04.2022, 14.04.2022)

Шановні шестикласники ,ми з вами продовжуємо проект "Писанка", сьогодні ми будемо добирати конструкційні матеріали та інструменти для підготовки писанки до оздоблення.

Дата:13.03.2020
Клас: 6
Тема: Добір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи. Добір схеми. Підготовка писанки до оздоблення.
Мета:Формувати в учнів навички проектної діяльності, технологічну компетентність; розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів, увагу, пізнавальний інтерес; виховувати бережливе ставлення до матеріалів, любов до праці.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційна частина.
-           Доброго дня, діти!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
 Фронтальне опитування.
-  Перечисліть, які види писанок ви вже знаєте?(мальованка, дряпанка, крашанка, бісерка, дерев’яна писанка, Біла писанка, трав’янка, крапанка)
- В якій техніці прикрашають писанки?(малювання, вишкрябування, флористична, фоскова, крапання)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Темою уроку є «Добір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи. Добір схеми. Підготовка писанки до оздоблення». Запишіть тему в зошит.
Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти 2 писанки
Тема: Декорування виробів. Писанка, як один із символівУкраїни. Оздоблення великодніх яєць
Мета:формувати компетентності: ключові(вміння вчитися- прагнення здобувати нові знання, планувати етапи своєї діяльності; соціально-комунікативна – самоорганізовуватися до різних видів навчально-пізнавальної діяльності в групі,продуктивно взаємодіяти, вирішуючи загальну задачу;загальнокультурна - ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури під час спілкування; інформаційно-комунікаційна компетентність-орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією;здоров'язбережуваль-на- дбайливо ставитися до свого здоров’я, раціонально планувати час) та предметні ( продовжити знайомство учнів з народною творчістю,  з різновидами декорування великодніх яєць;  розвивати уяву, фантазію, формувати естетичні почуття, смаки, стимулювати творчий потенціал учнів; виховувати повагу до звичаїв і традицій народу, прищеплювати любов до народного мистецтва).
Обладнання: мультимедійна презентація, дерев’ні яйця, матеріал для їх оздоблення, клей, ножиці, пензлики.

Тип уроку: урок - творча майстерня.
Хід уроку
І. Організаційний момент

Щоб робота в нас кипіла,
Працювати будемо:
Швидко, дружно, вміло!
ІІ. Актуалізація  знань учнів
1.       Бесіда з елементами розповіді
Вчитель:
Великий день нас на гостини просить,
Малює сонце полотно небес,
І крашанку, як усмішку підносить.
Христос воскрес! Воістину воскрес!
- Діти, про який Великий день йдеться у цьому віршику? (Пасху, Світле Воскресіння Христове).
- А чому цей день так називають? (Тому що це дуже велике свято.)


 -  Великденьнайбільше християнське свято після Різдва. За біблійським сюжетом цього дня воскрес Ісус Христос. Святкуютьцей день в Україніще з Х ст., і припадаєвінзавжди на неділю, тому й маєназву Великий день, абоВеликдень.
- З чим асоціюється в українців це свято? (З писанками, паскою).
- А що таке писанка? (Писанки – цедекорованіяєчка, розмальованірізнимивізерунками. Цівізерункиможнавиконуватирізними способами і різнимикольорами).
- Готуючись до уроку, ми з вами працювали над творчим проектом «Писанка - вічне минуле і вічне майбутнє України» і дізналися дуже багато з історії писанки.
  2. Повідомлення
Це свято в українців завжди асоціюється з писанкою. Без писанки не обходиться жоден Великдень. Це – символ зародження нового життя, Христового Воскресіння.Її освячують в церкві разом із паскою. Ставлять на святковому столі. Розписане яйце створює особливий, святковий настрій. Не випадково все найкраще в Україні завжди порівнюється з писанкою. У народі про гарну дівчину часто кажуть: «Така гарна, як писанка».
Вчитель
-Працюючи над проектом, ми також доторкнулися  до дорогоцінних скарбів народ-
ної творчості,  побували на віртуальній екскурсії у музеї в Коломиї, були учасниками майстер-класів із виготовлення великодніх прикрас та  декорування великодніх яєць, які для нас провела Клименко Марія Володимирівна
, малювали писанки, робили аплікації, вчили пісні про свято.

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
      Вчитель:
 -   Кожен народ має свої свята, традиції, звичаї, обряди, які передаються від одного покоління до наступного. На Україні спочатку яйце фарбували в один колір (тепер їх називають крашанками). Потім люди навчилися малювати на них різний орнамент. Це дряпанки, крапанки, мальованки.Так виникла писанка.
-           Великодні свята відкривають перед прихильниками рукодільної творчості чимало горизонтів. В наш час яйце не тільки розфарбовують, розписують, а й оздоблюють різними способами: аплікацією з паперу, з тканини, мозаїкою з бісеру тощо. Останнім часом дуже популярним став такий вид занять, як " handmade " - дослівно з англійської «зроблено вручну».Хендмейд – це мистецтво  створювати речі, що несуть в собі позитивну енергетику та чудовий настрій. Такий ефект досягається через те, що хендмейдом займаються тільки ті люди, які дійсно люблять цю справу. Найчастіше, речі хендмейд існують в одному екземплярі і є абсолютно унікальними. Навіть якщо майстер створить декілька речей, вони ніколи не будуть схожими одне на одне.У чому плюси рукотворних робіт і чому все більше зростає попит і інтерес до цього виду занять? В першу чергу, це індивідуальність. По-друге, творець рукотворної речі, тобто хендмейдер створює роботу сам від початку до кінця, повністю контролюючи свій процес і відповідаючи за нього. По-третє, кожна рукотворна річ несе в собі тепло рук автора, частинку його душі. По-четверте, заняття творчістю корисно для здоров'я. Роблячи що-небудь своїми руками, розвивається дрібна моторика рук, а це в свою чергу підвищує пам'ять, розумові процеси, уява. На руках існує багато біологічно активних точок, тому, працюючи руками, ми масажуємо їх, стимулюючи роботу всього організму. По-п'яте, handmade дуже різноманітний, будь-яка людина може знайти заняття для душі, прикрасити свій будинок, незвичайними подарунками порадувати друзів. Це корисне проведення часу, можливість завести нові цікаві знайомства, знайти однодумців, розширити свій кругозір і побачити світ у нових барвах! Дуже популярним видом handmade сьогодні є декорування великодніх яєць.
    - Сьогодні ми станемо хендмейдерами, будемо вчитися декорувати, прикрашати,   оздоблювати великодні яйця. Тема  нашого сьогоднішнього  уроку - «Декорування виробів. Писанка, як один із символів України.Оздоблення великодніх яєць». Але спочатку давайте дізнаємося значення слів «декор» і «декорування».«Декор»(франц. décor) - система прикрас споруди (фасаду, інтер'єру) або виробу.«Декорування» - це набір технік, художніх прийомів, за допомогою яких можна підсилити виразні властивості виробу, тобто прикрашання, оздоблення виробу з використанням образотворчих засобів. Під час роботи над проектом, ви оволоділи багатьма техніками декорування яєць, але сьогодні на уроці кожен з вас обрав для себе ту техніку, яка йому найбільше сподобалася, прийшлася до душі.Ми з вами відкриємо Великодню майстерню, будемо декорувати  яєчка різними способами. У нас будуть працювати  6цехів.
    - Писанка - найкращий подарунок рідним до Великодніх свят.Головне, на мою думку,беручись до розпису чи оздоблення яєць, потрібно бути у гарномунастрої,
вкладаючи у свою роботу
ІV.Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
Вчитель:
Ну а зараз час настав
Повернутися до справ.
2. Повторення правил безпечної поведінки на уроці трудового навчання
1.       Інструмент використовуй за призначенням.
2.       Під час роботи не відволікайся на сторонні справи, не розмовляй.
3.       Клей відкривай обережно, нанось його на виріб пензликом.
4.       Підтримуй порядок на робочому місці.

V. Практична робота учнів
розпис писанки-мальованки за допомогою пензликів

Діти
- Наш цех буде розписувати писанки за допомогою пензликів. У нашихпредків яйце було символом весняноговідродженняприроди, сонця,зародженняжиття, продовжен-ня роду.З тієїхвилини, коли на яйце наносили орнамент, вонопереставало бути простим яйцем, а ставало своєрідним оберегом.
- Наші предки вірили у чарівну силу писанки і крашанки. Їх клали на вікні, щоб не булопожежі в хаті, у воду при першомукупаннідитини, щоб дитя здоровим росло,закопували у землю перед посівомзернових на врожай.Писанкидарують на щастярідним та друзям, бажаючи один одному здоров’я.
-Кожен колір на писанці мав певне символічне значення.
Чорний колір – символ землі, плодючості.
Червонийколір – радість, любов,  життя .
Білий - чистота.
Жовтийколір -  достигле зерно, достаток, врожай, сонце.
Блакитний - небо, повітря, воду, здоров'я.
Зелений - колірвесни, воскресінняприроди, багатстварослинного і тваринногосвіту.
Коричневийколірпозначавматір-землю.

  -Писанки прикрашали орнаментальними візерунками, символами, побудованими на ритмічному повторенні різних елементів.
Символи, що сприяють багатому врожаю
 Ромб – то символ землі, цяточки – насіння, а «грабельки» - символ дощу.
Символи здоров¢я та довголіття
Щоб ніхто не хворів, на яєчках пишуть сонечко, коня, рибку і безкінечник.
Символи, що лікують
Вербова та соснова гілочка,   соняшник. Писанки  з такими символами допомагають одужати.
 Символи-обереги
Вуж, півень, розкрита долоня - символ захисту.
Символи-попередження
 «Зуби вовка», заячі вушка, «дзьоб крука». Якщо такі писанки зберігати вдома, то вони оберігатимуть свійських тварин і нагадуватимуть про небезпеку.
Християнські символи
Церква, хрести  і надписи «Христос Воскрес!».
https://gazeta.ua/articles/science/_5-tehnik-stvorennya-velikodnih-pisanok/695354

Алгоритм розпису писанки-мальованки за допомогою пензлика
1. Підготуй яйце: добре вимий, умочи в оцет, щоб знежирити поверхню.
2. Олівцем наміть контури майбутнього візерунка.
3. Розфарбуй яйце. Для цього змішай гуаш чи фарбу з клеєм ПВА.
декорування яєць бісером, посипкою для паски
- Наш цех декорує яйця за допомогою бісеру та посипки для пасочок.

Алгоритм декорування яєць посипкою
1.       Беремо тонко заструганий олівець і наносимо візерунок.
2.       Пензлем наносимо клей.
3.       Беремо посипку і злегка притрушуємо місце, де нанесений клей.

Алгоритм декорування яєць бісером
1.    Беремо тонко заструганий олівець, наносимо візерунок.
2.    Візерунок змащуємо клеєм.
3.    Бісер беремо пінцетом і прикладаємо на клей.


Алгоритм декорування яєцьв техніці «квілінг»
1.         Із смужки паперу довжиною 10 – 15 cм робимо тужаву спіраль.
2.        Перетворити тужаву спіраль на вільну.
3.        Приклей кінчик смужки невеликою кількістю клею.
4.  Надай спіралі необхідної форми і наклей на яєчко.

декорування яєць  в техніці «декупаж»

Алгоритм декорування яєцьв техніці «декупаж»
1. Виріж вподобану частину красивої серветки з візерунком.
2. Клеєм покрий частину яйця  і притисни візерунок.
3.Акуратно розрівняй серветку, не залишаючи бульбашок і розривів.
4.Зверхупокрийяйцеще одним шаром клею.
декорування яєць  в техніці «Мозаїка»
Алгоритм декорування яєць шматочками шкаралупи з яєць
1.    Подрібніть  шкаралупу з пофарбованих яєць.
2.    Змастіть клеєм поверхню яйця.
3.    Нанесіть на змащену  клеєм поверхню яйця в довільному порядку шматочки шкаралупи і наклейте їх.

декорування яєць за допомогою ниток, пластиліну, блискіток,
декоративногоскотчу, наклейок, маркерів, стрічок

Алгоритм декорування яєць за допомогою ниток, пластиліну, блискіток, декоративного  скотчу, наклейок, маркерів, стрічок
1.  Беремо клей, наносимо його на яйце, посипаємо блискітками.
2.  Беремо скотч, наклейки, приклеюємо їх до яйця.
3.  Змащуємо клеєм яйце, обмотуємо його нитками.
4.  Беремо яйце, обліплюємо його деталями, зробленими з пластиліну.
5.  Маркером малюємо на яйці очі, ротик, прикрашаємо яйце кольоровою стрічкою.

VI. Підсумок уроку
  1. Виставка та оцінювання робіт
  - Пропоную організувати виставку ваших декорованих великодніх яєць.
  -Всі вироби індивідуальні, унікальні, дуже гарні.
  - Чи сподобався вам урок?
  - Ви всі молодці. Вчіться створювати красу власноруч!Шукайте себе у творчості, розвивайтеся, отримуйте задоволення, даруйте своє тепло і будьте щасливі!
  - Дякую вам за співпрацю!
2. Прибирання робочих місць





Немає коментарів:

Дописати коментар

Пасхальний вінок

https://youtu.be/ZmWQIZyoN_A Як зробити пасхальный вінок своїми руками