Навчальна пограма

 «ТЕХНОЛОГІЙ» НУШ 5 клас

 

на 2022 – 2023 н.р

 

 

Навчальну програму створено

 за модельною навчальною програмою «ТЕХНОЛОГІЇ. 5–6 класи»

для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795

 

 

 

 Вступна частина

 

    Програма освітньої галузі «ТЕХНОЛОГії» для 5 класу розроблена відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти.  Програма побудована таким чином, що її можна використовувати для різних груп – дівчат, хлопців та класів, що не поділяються на групи хлопців та дівчат. Навчальний предмет «Технології» призначений для реалізації творчого потенціалу учнів в особистісно і соціально значущій предметно-перетворювальній діяльності; розв’язання реальних життєвих проблем створеними виробами за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності у взаємодії і кооперуванні дій з іншими особами; практичного застосування набутих інтегрованих знань, наскрізних для всіх ключових компетентностей умінь, способів проєктно-технологічної діяльності в нових життєвих ситуаціях. Програма побудована на основі проєктної діяльності, тож результатом діяльності учнів має бути проєк

Метою технологічної освітньої галузі є реалізація творчого потенціалу учня, формування критичного та технічного мислення, готовності до зміни навколишнього природного середовища без заподіяння йому шкоди засобами сучасних технологій і дизайну, здатності до підприємливості та інноваційної діяльності, партнерської взаємодії, використання техніки і технологій для задоволення власних потреб, культурного та національного самовираження

Метою навчального предмету «Технології» є формування у здобувачів освіти життєво важливих компетентностей, необхідних у самостійному житті, розвиток творчого потенціалу, критичного мислення, духовно-моральних цінностей, реалізація здібностей та інтересів учнів у сфері проєктно-технологічної діяльності.

  Програмою передбачено, що необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість

Ключові компетентності – якості особистості, що дають змогу ефективно брати участь у різноманітних сферах діяльності (загальнокультурна,  соціальна, інформаційно-комунікативна ,уміння вчитися впродовж життя, обізнаність і самовираження у сфері культури).

Наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність». Наскрізні лінії реалізуються під час вивчення певних розділів та тем через підбір відповідної інформації, дидактичних матеріалів та використання різних методів навчання, реалізацію проєктів і досліджень.

Завдання:

-         здобуття досвіду проєктно-технологічної діяльності та партнерської взаємодії в нових умовах технологічної освіти;

-         засвоєння графічної грамоти, способів проєктування, виготовлення та оцінювання виробів, умінь раціонального використання найпоширеніших матеріалів, безпечного поводження з найпростішими засобами праці, застосування техніки і технологій для реалізації власних проєктів;

-         розвиток уяви, технічного, системного і критичного мислення, психомоторики , здатності гармонійно поєднувати розумову та фізичну працю; формування проєктно-технологічної компетентності, творчого ставлення до праці, підприємливості й інноваційності, готовності дбати про добробут, примножувати культурні цінності, оберігати природу та раціонально змінювати довкілля засобами дизайну і технологій.

Основні принципи програми «Технології»:  системність, наступність, лінійність, інтегративність у побудові змісту. Змістові лінії реалізуються систематично й послідовно, по одній висхідній лінії, з поступовим ускладненням від класу до класу. Опанування учнями технологій в основній школі ґрунтується на засадах компетентнісного, особистісно зорієнтованого, діяльнісного та інтегративного підходів.

Підходи : 

Компетентнісний підхід сприяє формуванню ключових, предметних і міжпредметних компетентностей, насамперед загальнокультурних і художньо-естетичних.

Особистісно зорієнтований підхід забезпечує розвиток в учнів індивідуальних здібностей, творчого потенціалу.

Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і здатності застосовувати їх у навчальній та соціокультурній практиці.

 

Інтегративний підхід виражається в акцентуванні взаємодії різних видів мистецтва в рамках освітньої галузі та пошуку міжпредметних зв’язків з предметами інших освітніх галузей.

 

Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з мистецької освітньої галузі передбачають, що учень:

- формулює ідею та втілює задум у готовий продукт за алгоритмом проектно-технологічної діяльності;

- творчо застосовує традиційні і сучасні технології;

- ефективно використовує техніку, технології та матеріали без заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу;

- турбується про власний побут, задоволення власних потреб та потреб інших осіб.

 

Структура навчальної програми

    

Навчальний програмовий матеріал, призначений для засвоєння учнями, викладено в таблиці, що містить такі опцій

 

 

Три рубрики структури

 

Пропонований зміст

 

Очікувані результати 

навчання

 

Види навчальної діяльності

 

Орієнтуючись  на зміст навчального предмета визначає перелік необхідних тем для вивчення в межах обраного об'єкта, формуючи теоретичну і практичну базу знань і вмінь.

  Результати  складають основу освітніх цілей у роботі вчителя/вчительки, орієнтують його/її на запланований навчальний результат та мають бути досягнуті на кінець навчального року. Вчителі мають планувати поетапну їх реалізацію при виконанні окремих проєктів..

 

Види навчальної діяльності покликані спрямувати вчителя на ті види робіт, які доцільно реалізувати учням під час опанування певної теми. Це та послідовність дій, яку варто виконувати для реалізації проєктної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма реалізує мистецьку освітню галузь Державного стандарту і включає такі основні змістові блоки:

Матриця

 

Кількість проєктів

Об'єкти проєктно-технологічної діяльності учнів

Основна технологія

Додаткова технологія

Кількість годин

Примітка

Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності

Проєкт 1

Рамка для фотографій

технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів) 

декупаж

8

 

Проєкт 2

М’яка іграшка

Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом.

Технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом.

8

 

Модуль 2. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва

Проєкт 3

Закладка для книг

Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами .

технологія виготовлення аплікації

10

 

Проєкт 4

Новорічна Листівка 

Технологія ниткографіки (ізонитка)

квілінг,

вишивка

6

 

Модуль 3. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу

Проєкт 5

Вищиті   дрібнички на подаронок (прикраси.серветка)

Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами                                                                                                                           

технологія виготовлення штучних квітів

12

 

Проєкт 6

Панно

технологія виготовлення аплікації ( з текстильних та природних матеріалів)

технологія виготовлення штучних квітів,з круп та насіння

8

 

Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб

Проєкт 7

Об’єкт проєктної діяльності: Бутерброди

Технологія приготування їжі

 

10

 

Проєкт 8

Об’єкт проєктної діяльності. Вирощування рослин та догляд за ними

Технологія вирощування кімнатних рослин .                             

Вирощування  кімнатних рослин та рослин у відкритому ґрунті   

8

 

Разом

      Проєктів 8

 

 

70 год

 

Основна     частина 
5 клас

 

Пропонований зміст

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної  діяльності

1

Вступ. Вступний інструктаж з БЖ та ОП.   Що таке технологія Основні види Технологічної діяльності у побуті.

Ознайомлення з роботами учнів та визначення технологій, якими вони виготовлені. Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності.

учень Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності. Спільно з учителем визначає свій рівень навчальної діяльності

2

Основи проєктної діяльності Проєктування як вид діяльності .

Об’єкт проектної діяльності: проект №1. Рамка для фотографій Основна технологія: технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів)  Додаткова технологія: декупаж                                                                                                               

3

Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології виготовлення рамки для фотографій

Складання послідовності виготовлення виробу.

Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів.

Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення.

Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них.

Визначає самостійно або за допомогою інших осіб послідовність технологічних операцій виготовлення проєктованого виробу.

Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності

4

Графічне зображення виробу. Матеріали (інгредієнти) та інструменти для виготовлення виробу (за проєктом

Виконання графічного зображення виробу.

Добір матеріалів. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу

5

Виготовлення виробу

Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу.Економне використання матеріалів.

Розмічання фоторамки на картоні. Виготовлення виробу відповідно до обраної технології

6

Виготовлення виробу

7

Виготовлення виробу Види оздоблень (декупаж, ґудзики, блискітки, бісер тощо)

Виготовлення та оздоблення виробу Оформлення виробу.Виготовлення кріплення для рамки.  Презентація проєктної діяльності

8

Презентація виготовленого виробу Вимоги до готового виробу.Практичне застосування: упорядкування, безпечне використання, зберігання

Об’єкт проєктної діяльності.   Проєкт №2 .М’яка іграшка Основна технологія. Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом.              Додаткова технологія. Технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом

Пропонований зміст

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

9

Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології виготовлення м’якої іграшки.

Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до запланованого об’єкта проєктування.

Застосовує методи проєктування відповідно до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей в конструкції виробу

Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості

використання цифрових засобів.

 Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення.

Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них.

Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності.

Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками

10

Добір та аналіз моделей-аналогів. Проєктування виробу методом фантазування. Графічне зображення

11

Добір кострукційних матеріалів, інструментів та пристосувань.

12

 Виготовлення шаблонів. Розкроювання деталей. Дотримання правил безпечної праці під час виконання проєкту

13

Виготовлення м’якої іграшки

14

Виготовлення м’якої іграшки

15

Виготовлення м’якої іграшки. Зшивання та наповнення виробу

16

Оздоблення. Остаточна обробка виробу. Захист проєкту  ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

Модуль 2. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва

Об'єкт проєктно-технологічної діяльності учнів:  Проєкт3: Закладка для книг(Вишитий рушничок «Стирник»)Основна технологія. Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами . Додаткова технологіяехнологія виготовлення аплікації                                                                                                         

Пропонований зміст

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

17

Види декоративно-ужиткового мистецтва. Технології і техніки створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва .Короткі історичні відомості про техніки та технології декоративно-ужиткового мистецтва.

Ознайомлення з видами декоративно-ужиткового мистецтва.

Ознайомлення з технологіями і техніками створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва.Особливості певного виду декоративно-ужиткового мистецтва Вибір виробу для проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу

Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією.

Шляхи пошуку необхідних матеріалів.

Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу.

Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями.

Технологічний процес виготовлення виробу.

Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами

Види оздоблення відповідно до технологій та технік

Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва.Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації.

Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту.

 

18

Значення символів, притаманних видам декоративно-ужиткового мистецтва Характерні ознаки технології виготовлення та оздоблення виробів, поширені в регіоні проживання.

19

Традиції використання колірної гами під час виготовлення виробів декоративно-ужиткового мистецтва.

20

Пошук зразків виробів декоративно-ужиткового мистецтва для проєкту. Графічне зображення (малюнок, схема, шаблон) для виготовлення виробів Створення банку ідей

21

Тренувальні вправи з вишивання швами «уперед голкою», «стебловий», «тамбурний». Вишивання виробу

22

Тренувальні вправи з вишивання швами «уперед голкою», «стебловий», «тамбурний». Вишивання виробу

23

Виготовлення виробу

24

Виготовлення виробу

25

Оздоблення та презентація виробу

26

Оздоблення та презентація виробу ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

Об'єкт проєктно-технологічної діяльності учнів:  Проєкт4: Новорічна Листівка    Основна технологія: Технологія ниткографіки (ізонитка) Додаткова технологія: квілінг, вишивка

 

Пропонований зміст

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

27

Вибір та обґрунтування теми проєкту(виду листівки). Планування роботи з виконання проекту.

Вибір виробу для проєктування.Вибір і обгрунтування теми

Визначає потреби та смаки споживачів обраного обєкта проєктування ,особливості його конструювання

28

Поняття про метод фантазування. Проектування виробу методом фантазування. Графічне зображення..

Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва.

Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів

Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками декоративноужиткового мистецтва

29

Добір конструкційних матеріалів (текстильні та природні матеріали) та інструментів.

30

Виготовлення деталей листівки.

31

Виготовлення листівки (клейовим способом)

32

Остаточна обробка виробу. Захист проекту/ ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ-

Модуль 3. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу.

Об'єкт проєктно-технологічної діяльності учнів Проект 5: ВИШИТІ ДРІБНИЧКИ НА ПОДАРУНОК (прикраси. серветка) Основна технологія: Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами                                                                                                                                Додаткова технологія: технологія виготовлення штучних квітів.                                                     

Пропонований зміст

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

33

Інструктаж  з БЖ та ОП.   Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування. Планування роботи з виконання проекту.

Вибір виробу для проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією.Шляхи пошуку необхідних матеріалів.Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу.Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями. Технологічний процес виготовлення виробу. Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами.Види оздоблення відповідно до технологій та технік

 Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва. Називає твори відомих українських майстрів декоративно-ужиткового мистецтва. Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації.

Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту

Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками декоративно-ужиткового мистецтва

34

Добір інструментів та конструкційних матеріалів для роботи

35

Техніки вишивки. Правила вишивки.

36

Графічне  зображення. Створення малюнка для вишивання.

37

 

Розмічання місця для розташування візерунка.

38

Вишивання виробу

39

Вишивання виробу

40

Вишивання виробу

41

Вишивання виробу

42

Волого-теплова обробка швейного виробу

43

Розкроювання виробу. Остаточна обробка виробу

44

Догляд за вишитими виробами. Захист проєкту / ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

Об'єкт проєктно-технологічної діяльності учнів Проект 6: Панно

Основна технологія: технологія виготовлення аплікації ( з текстильних та природних матеріалів)                                                                                                                              Додаткова технологія: технологія виготовлення штучних квітів,з круп та насіння

Пропонований зміст

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

45

Інструктаж  з БЖ та ОП.   Вибір та обґрунтування об’єкту проектування (панно). Добір та аналіз моделей-аналогів.

Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості

використання цифрових засобів.

 Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення.

Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них.

Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами

Дотримується послідовності етапів проектування. Застосовує метод фантазування при проектуванні виробу.

Здійснює пошук моделей – аналогів, аналізує їх найкращі ознаки.

Відображає творчий задум в зручній формі.Створює ескіз виробу.Визначає послідовність технологічних операцій.Добирає матеріали необхідні для майбутнього виробу. Добирає інструменти та пристосування.Виготовляє виріб та опорядковує його дотримуючись правил безпечної праці. Визначає свій рівень навчальних досягнень

46

Проектування форми методом фантазування. Графічне зображення виробу

47

Добір конструкційних матеріалів, інструментів та пристосувань.. 

48

Виготовлення шаблонів. Розкроювання деталей аплікації

49

Прикріплення деталей аплікації до основи панно швом «уперед голкою».

50

Використання петельного шва  для прикріплення деталей аплікації до основи виробу

51

Виготовлення виробу, його остаточна обробка (прання, прасування), опорядкування (оформлення в рамку) виробу та його оздоблення..

52

Захист проекту / ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб

Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт № 7  Бутерброди                                                                               Основна технологія: Технологія приготування їжі                                     

Пропонований зміст

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

53

Інструктаж  з БЖ та ОП.   Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування.

Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією.Шляхи пошуку необхідних компонентів .Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу.Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями.

Технологічний процес приготування бутерброду

Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами

Види оздоблення відповідно до технологій та технік

Визначає власні/чужі потреби в організації побуту. Аналізує власний досвід і можливості в побутовій діяльності. Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами. Розрізняє та описує основні стилі в різних сферах життєдіяльності людини .Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання .Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу. Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування. Усвідомлено формулює завдання у співпраці з іншими особами відповідно до власних потреб у побуті.. Пропонує способи використання різних видів побутової техніки для вирішення побутових завдань. Дотримується встановлених   вимог до техніки безпеки під час експлуатації технічних пристроїв у побутових умовах

54

Види бутербродів.

55

Кулінарний інвентар, посуд та обладнання.

56

Планування роботи з виконання проєкту. Пошук подібних виробів

57

Добір харчових продуктів, інвентарю, посуду для приготування та оздоблення страви і подавання на стіл.

58

Технологія  їх приготування. Приготування бутербродів

59

Приготування бутербродів

60

Створення власного рецепта.

61

Вимоги до якості готових страв Захист проєкту.

62

ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ Оцінювання робіт.

Об’єкт проєктної діяльності. Проєкт №8 Вирощування рослин та догляд за ними          Основна технологія.  Технологія вирощування кімнатних рослин.  Додаткова технологія вирощування кімнатних рослин та рослин у відкритому ґрунті   

Пропонований зміст

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

63

Інструктаж  з БЖ та ОП .Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології  вирощування рослин та догляду за ними: призначення; види рослин; інструменти,  пристрої, матеріали та засоби.

Визначення власних та потреб оточуючих в благоустрої та організації побуту.Розробка простору приміщення різного призначення.

Ознайомлення з плануванням простору та дизайну приміщення за допомогою програмного забезпечення.Добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року.Вирощування та догляд за квітами.Визначення корисних страв для себе та оточуючих.

Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання знань для приготування страви.

Складання плану роботи з виконання проєкту.

Визначає власні/чужі потреби в організації побуту .Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами. Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання.Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу. Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування. Облаштовує або вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних потреб, потреб інших осіб.

64

 Технологія створення та облаштування місця вирощування

65

 Планування роботи з вирощування рослин та догляду за ними. Графічне зображення розташування рослин

66

Добір  рослин з  урахуванням  їх  виду та призначення, клімату, пори року. Добір місця їх вирощування

67

Підготовка ґрунту для рослин. Висаджування, підживлювання, вирощування,  розмноження  та  догляд  за рослинами (у відкритому ґрунті, приміщенні).

68

Дотримання правил безпечної праці під час виконання проєкту. Захист проєкту

69

ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ

70

Підсумковий урок за рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 



30.05.22
Трудове навчання .Підсумок за рік.
Прізвище ім'я по батькові учня Клас Дата
Питання №1
Мистецтво витинанки в Україні це -орнаменти, ажурно вирізані з
А) тканини Б) дерева
В) паперу
Питання №2
Головним інструментом при виготовленні витинанки є
А) простий олівець Б) однотонний папір
В) ножиці з більшим плечем розвороту Г) маленькі ножиці
Питання №3
Основним інструментом при роботі у техніці мозаїчного торцювання є
А) довга тонка паличка з тупим
кінцем(олівець) Б) ножиці
В) клей ПВА
Питання №4
Художня техніка КВІЛІНГ означає
А) збирання і засушування рослин Б)
виготовлення плоских або об’ємних
композицій зі скручених у спіральки
довгих вузьких смужок паперу
В) вирізання орнаментів з паперу
Питання №5
У якій техніці виконано цю роботу
А) квілінг Б) оригамі
В) мозаїчне торцювання
Трудове навчання .Підсумок за рік.
30.05.2022 2/4 vseosvita.ua
Питання №6
При роботі з пластиліном зображення об’ємної форми називається
А) барельєф Б) горельєф
В) скульптура
Питання №7
Одним з поширених способів декорування виробів ужитку є
А) візерунок Б) аплікація
В) орнамент
Питання №8


Санітарно-гігієнічні умови,правила безпечної праці,інструменти по догляду за квітами.
16.05.22 https://naurok.com.ua/urok-na-temu-vidi-kvitnikiv-65312.html Технологія створення квітників та клумб
09.05.22 https://naurok.com.ua/prezentaciya-vidi-kimnatnih-kvitiv-199498.html Види кімнатних рослин.
06.05.2022Догляд за квітами (фіалка)https://www.youtube.com/watch?v=MpOZFwVVpHE
https://www.youtube.com/watch?v=wMTTIoZDmtw
https://publish.com.ua/domivka/peresadzhuemo-kimnatni-roslini.html
15.04.2022.https://drive.google.com/file/d/1694qdHjs8Nh05VHWb1F0IzELOn41puCU/view?usp=sharing

11.04.2022.Квіти з фоамірану (для дівчаток заколка)
https://drive.google.com/file/d/1vat8RoXiX3Mhp43xJvdJCuA3vS4_SH-S/view?usp=sharing
(Скопіюйте посилання )

08.04.2022. 04.04,28.03Тема уроку: "Лялька-благополучниця"
Здавен у кожній родині лялька-мотанка виконувала роль оберегу, була символом мудрості, берегинею роду, символом матері-прародительниці та зв’язку між поколіннями, одна із найдревніших іграшок і сакральних (священних) істот нашого народу, якій тисячі й тисячі років. Скільки існує людство, стільки років цій іграшці, яка повинна була дитину заспокоїти, нагодувати і зберегти. Бо мати, залишаючи дитя, замотувала фрукти чи хліб у шматочок  тканини, прив’язувала паличку і давала, як іграшку, тому в основі ляльки — хрест. Людина вигадувала ляльку-мотанку, подібну собі, як забавку для дитини, як оберіг дому. Виготовляючи цей сакральний предмет, жінки вкладали у неї свою енергію, певні думки і побажання. Ляльку-мотанку передавала мати дочці, коли віддавала до іншого роду, а дочка, у свою чергу, своїй дитині. Це ніби ниточка, яка зв’язувала увесь рід.
Наші пращури вірили, що лялька є посередником між живими та тими, хто ще народиться. Тому на заміжжя дівчини разом із рушниками і сорочками в скриню до приданого клали ляльки. Робили їх дуже ретельно: одягали в українське народне вбрання як наречену, плели вінок на голову і обов’язково «додавали» нареченого — мусила бути пара. Відразу після одруження тими ляльками бавилися — вважалося, що так швидше народяться діти. Обличчя у «плодоносних» ляльок немає — невідомо ж, хто прийде на світ.
Берегиням — іншому різновиду — на обличчі намотували хрести. І виготовляли їх на різні потреби: аби людина одужала, аби пішов дощ чи навпаки — припинилася злива, вщух буревій...
Усі елементи одягу мотанки є символічними:
спідниця уособлює землю;
сорочка — три часи: минулий, теперішній і майбутній;
головний убір — очіпок, стрічка чи хустка — зв’язок із небом...
Українська лялька тим унікальна, що вона — така ж, яка була тисячі років тому! Найдавніші — глиняні — сягають доби Трипілля.
Лялька-мотанка не випадково не має обличчя. Адже вона виникла не як іграшка, а як сакральна річ. Вона мала прикликати дух померлої або ще не народженої людини до живих, запросити її в коло сім’ї, до столу чи до тієї дитини, яку виховувала. ВОНА виховувала. Бо уособлювала дух прадавнього Предка, а відтак не дівчинка гралася лялькою, а лялька, як стара баба, передавала досвід минулого новому поколінню.
Сакральна істота з хрестом замість обличчя, символізує гармонію вертикалі (духовності) і горизонталі (земного розвитку людини), тобто допомагає гармонізувати простір. Такі іграшки повинні знаходитися на покуті зі сторони сходу сонця, над ліжечком дітей (оберігає дитину), над дверима (зустрічає і проводжає гостей)...
Ляльку робили, коли викликали духа. Іноді її знищували, спалювали, щоб ця річ забрала, наприклад, недугу. Якщо писанкою «викочували» хворобу, то ляльку виготовляли тоді, коли треба було про щось швидко попросити або подія була значна. Знищували її, коли намагалися вилікувати людину чи прикликати дощ. Тобто її віддавали богам — вона ставала жертвою й могла заміщати собою живу істоту. Тому її обличчя було відокремлене від будь-якої особи, щоб ніхто не постраждав під час знищення мотанки — аби не зашкодити живим. Наші предки вважали, що лялька з певними вираженими рисами обличчя – будь то очі чи ротик – може прив’язувати до себе душу того, хто нею грається, що може понести за собою небажані наслідки. Окрім того, за таким хрестоподібним личком можна уявити собі яке завгодно. І, зрештою, хрест у колі — це солярний знак, тож лялька із таким обличчям несе в собі сонячну енергетику. Ну, а в голівку мотанки часто зав’язували зернятка пшениці. Це теж надавало їй сакрального значення, бо зерно пов’язане з померлими чи ненародженими душами. Коли його «ховають», воно оживає, проростає і знову розпочинає одвічний коловорот життя. Тому мотанку пов’язують із уявленнями про життя й небуття, із досвідом минулих поколінь та їхнім зв’язком із поколіннями наступними.
Лялька-мотанка приходить у наш світ у якомусь образі, створюється з певною ціллю. Її виготовляли із різними побажаннями, наділяли різними символічними значеннями: на щасливу долю, сприяння потаємним бажанням, гармонії людини з природою, на успіх і здоров’я, на добро і злагоду. І обов’язково, ці обереги несуть у собі позитивну енергетику.
Мотанка виконується виключно шляхом намотування, не має обличчя і несе в собі тепло людських рук, любов і турботу, з якою створена… Вона може бути плетена із соломи чи зовсім без застосування нитки, коли всі вузли закріплюються архітектонічно за рахунок того матеріалу, з якого робиться мотанка. Голова називається «куклою». Для неї шматочок тканини складається вузенько (як пасок або крайка), а тоді згортається «рулетиком» і обмотується тканиною.
«Куклою» величають і перший обжинковий сніп, закручений в особливий спосіб. Таке ж наймення у дитячої «пустушки» — хліба, загорнутого в полотнинку (її раніше давали до ротика немовляті). Тобто шматочок хліба чи тканини або зерно, загорнуте в полотнину, — це голова, що уособлює дух істоти. Приєднується вона дуже просто: до колодки, до трісочки, до кукурудзяного стебельця — будь-чого. Мотанка навіть може не мати рук — тільки обгортається тканиною. І тут уже годиться все, що знайдеться в господі. Раніше найкоштовнішим убранням для ляльки ставали клапті старих вишитих сорочок, іншого одягу. Власне, тому українська мотанка позначена регіональними ознаками тієї місцини, де її виготовлено.
Лялька-мотанка ні в якому разі не шиється, не проколюється голками чи шпильками – виключно мотається. Звідси і назва - МОТАНКИ. Голку можна застосовувати лише при виготовленні одягу для ляльки і ні в якому разі не пришивати нічого до самої лялі! І Не колоти її!
Лялька «Благополучниця» принесе з собою достаток і збереже його в будинку, закриє дорогу злим силам у Ваш будинок, наповнить його радістю і благополуччям. Вона може стояти на видному місці, або може сховатися. Тут треба їй довіритися. Навіть із затишного або далекого місця лялечка захищатиме господарів, буде піклуватися про них, тому що сидить помічниця на щасті-мішечку. В спідниці-мішечку у неї копiйка з цифрою 5 - приносить гроші в будинок, фасолінка – дає їжу, а цілющі трави – це турбота про здоров'я.

https://sites.google.com/view/slavschool16worktraining/%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%B8/5-6-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8
Торбинка для дрібничок 04.03.22,07.03.,11.03,14.03,18.03,21.03.25.03.
Опрацювати матеріал по темі «Технологія безпечного користування електроприладами» https://drive.google.com/file/d/1p3t9KagrF3s3Tkw6-HhJ0HkSahFMWRgS/view


Технологія вирощування рослин та догляд за ними.
Розробки уроків для 5 класу.
Тема:  Пересаджування рослин.  Підживлювання квітів добривами.
Мета:
·        навчальна:  забезпечити засвоєння учнями знань про способи пересаджування  та підживлення квітів;
·        розвивальна:  сприяти розвитку пізнавального інтересу, навичок групової роботи;
·        виховна:  виховувати культуру праці, почуття краси, бажання працювати, створювати власними руками вироби, любов до природи.
Обладнання, матеріали й наочність: таблиці «Пересаджування рослин», «Підживлення квітів добривами», ілюстрації з книг, журналів, зразки реманенту для  роботи з грунтом,  грунт,  дренаж,  відро з водою, секатор або ніж (в разі необхідності), горщики, товчене деревне вугілля, зразки добрив.
Основні поняттяповне пересаджування, неповне, відновлення верхнього шару, перекидання рослин, підживлювання добривами.
Тип заняття: формування вмінь і навичок.

Х і д    у р о к у
I.                  Організаційний момент
Перевірка присутності учнів; підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу. Створення позитивного емоційного настрою учнів.
Тренінгова вправа «Букет квітів».
Учням пропонується обрати по одній з п`яти квіток (намальовані квіти). На зворотному боці кожної квітки написано прислів`я про працю. Треба пояснити, що воно означає та прикріпити квітку на дошці, щоб утворився букет квітів.
Орієнтовні прислів`я для квіточок.
Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
Взявся за діло – доведи до кінця.
Без трудів не їсти пирогів.
Робота сама за себе скаже.
Працюй ударно – дні пройдуть немарно.
Висновок вчителя: створений власноруч букет символізує об`єднання, наполегливу діяльність та розквіт майстерності учнів.
II.               Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
а) роздати картки з завданнями  ( чотирьом учням, додатки № 6 - 9).
б) запитання до інших учнів
1.       Які ви знаєте загальні правила квітникарства?  (відповіді – додаток № 1).
2.       А що сказано в 10 золотих правилах квітникарства?  (відповіді -  додаток № 2).
3.       Що таке період спокою? (відповіді – додаток № 3).
4.       Класифікуйте кімнатні рослини  (відповіді – додаток № 4).
5.       Назвіть ознаки здорової рослини (відповіді – додаток № 5)
в) робота з учнями, які отримали картки,а до них вазони з квітами  (робота в парах):
·        Знайдіть ознаки порушення режиму поливання рослин:
o   де надлишок води?
o   де бракує води?  (відповіді – додаток 6,7)
·        Знайдіть ознаки:
o   браку світла
o   забагато світла  (відповіді – додаток 8,9).
III. Мотивація навчальної діяльності
Прийом «Самомотивація»
Яке значення для мене матиме вміння пересаджувати рослини та підживлювати квіти?
__________________________________________________________________
IV. Повідомлення теми уроку
Тема уроку: «Пересаджування рослин. Підживлювання квітів добривами »
V. Вивчення нового матеріалу. Перша частина (слово вчителя з практичним показом усіх дій).
Пересадження рослин – необхідна умова нормального росту та розвитку кімнатних рослин. Пересадження проводять весною. Для того, щоб пересадити рослину, необхідно мати горщик (на 2 см більший від попереднього),  грунт, дренаж, відро з водою, секатор або ніж (у разі необхідності).
Дренаж це мілкі камінці, галька, черепки від старих горщиків, або керамзит (купується в спеціальних квіткових магазинах). Він необхідний, щоб земля у горщику не закисала. Товщина дренажу 2-4 см., залежно від об`єму горщика.
Секатор – спеціальні садові ножиці.
(все це показати дітям).
Отож,  пересаджування застосовується в тому разі, коли:
·        земляна грудка повністю обплетена корінням;
·        коріння згниле;
·        земля в горщику закисла, хоча земляна грудка не обплетена корінням;
·        з`явилися ознаки загальної кволості рослини, що вказують на виснаження землі;
·        коріння рослини пробилося крізь водостічний отвір.
Для з`ясування необхідності пересаджування, рясно политу рослину вибивають із горщика. Правою рукою її перекидають на долоню лівої руки, пропускаючи стебла між пальцями, і знімають горщик. Якщо горщик не знімається, спробуйте постукати по ньому. Якщо виявиться, що пересадження не потрібно, то земляну грудку повертають у горщик.
За кількістю заміненої землі (а її можна купити у спеціальних магазинах) розрізняють такі види пересаджень:
Повне пересадження – коли видаляють усю стару землю й коріння оголюється.
Неповне пересадження – коли частина земельної грудки залишається в корінні.
Відновлювання верхнього шару землі – частина землі замінюється перегноєм, тому що при поливанні відбувається вилуговування поживних речовин з верхнього шару.
Перекидання рослин – рослина зі старою грудкою землі пересаджується в більший за розміром горщик. Цей прийом підходить для молодих трав`янистих, швидкозростаючих рослин, які перекидають у весняно-літній період кілька разів.
Перекидання, на відміну від повного пересаджування, не спричиняє уповільнення росту рослин. Перекидання також застосовується до рослин, що погано переносять пересаджування через занадто чутливе коріння.
Квітучі рослини пересаджують по закінченню цвітіння, інакше вони скидають квіти й бутони. Влітку, після весняного цвітіння, пересаджують хвойні рослини.
Рослини, які утримували в теплому приміщенні, пересаджують пізніше, ніж ті, що перебували в прохолоді. Цибулинні рослини пересаджують по закінченні періоду спокою.
Прийом «Майстер-клас від учителя».
(Учитель розповідає і показує прийоми роботи)
Витягнувши рослину з горщика, обережно руками або паличкою видаляють з коріння землю й розплутують переплетене коріння, намагаючись не ушкодити. Зрізують гниле коріння. Порізи товстих, соковитих коренів присипають товченим деревним вугіллям, щоб запобігти загниванню.
На дні горщика влаштовують гарний дренаж: на водостічний отвір кладуть один або кілька черепків, горбом догори, зверху насипають керамзит або камінці (бита червона цегла), бажано на два пальці у висоту.
Зверху дренаж засипається землею, у яку додають шматочки деревного вугілля, і занурюється рослина так, щоб коренева шийка була на рівні країв посуду або трохи нижче, але не засипалася землею.
Проміжки між горщиком і корінням засипаються землею та ущільнюються великим або вказівним пальцем, щоб під час поливання вода не виливалася з горщика, не змочуючи коріння.
Не слід пересаджувати рослину у спеку. Пересаджуючи рослину, її поливають і обприскують. Але в наступні дні (тиждень-два) поливання обмежують.
Кактуси після пересаджування взагалі не поливають тиждень. Окрім того, після пересаджування рослину притіняють і оберігають від протягів та сонячного проміння.
VI. Формування вмінь і навичок учнів.
Практична робота «Пересаджування рослин».
1.     Аналіз завдань практичної роботи.
2.     Забезпечення необхідними інструментами й матеріалами.
3.     Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.
4.     Самостійне виконання  завдань практичної роботи.
5.     Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях і вміннях учнів.
6.     Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий, якщо необхідно).
7.     Самоконтроль і взаємоконтроль учнів.
8.     Підбитті підсумків практичної роботи.
(Демонстрація кращих робіт; аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення; оцінювання результатів практичної роботи; прибирання робочих місць).
VII. Вивчення нового матеріалу. Друга частина (розповідь вчителя).
Підживлення рослин добривами.
(фізкультхвилинка)
Поживні речовини у вигляді мінеральних та органічних сполук рослини одержують з грунту в розчиненому вигляді через кореневу систему та позакореневу (обприскування листя).
В період росту рослина найбільше потребує азотних добрив, а під час цвітіння та плодоносіння – фосфорних та калієвих. В магазинах можна купити вже готові спеціальні суміші, на яких указують спосіб використання. Будьте уважними під час їх дозування, адже при надмірній кількості добрив рослина може відразу загинути.
Підживлювати рослини можна лише здорові в період росту та цвітіння. Краще поливати добривами надвечір.
Швидко зростаючі рослини удобрюють частіше, довго зростаючі або діжкові – рідше.
Не можна вносити добрива, коли грунт сухий. Повне мінеральне добриво вносити  двічі -  в період бутонізації та утворення бруньок.
Не рекомендується підживлювати добривами:
·        рослини в період спокою;
·        щойно пересаджену або куплену рослину;
·        хвору рослину, коли не встановлена причина хвороби;
·        рослину, що не утворила коріння;
·        рослину з пошкодженою кореневою системою;
·        кактуси не рекомендується підживлювати органічними добривами.
VIII. Рефлексія
·        отже, рослину, яку ми з вами пересадили, підживлювати можна? (Ні)
·        що кладуть на дно горщика при пересаджувані рослини? (Дренаж)
·        в період спокою можна підживлювати рослину?  (Ні)
·        чи можна вносити добрива, коли грунт сухий?  (Ні)
·        коли краще поливати рослини?  (Надвечір)
·        які рослини  можна підживлювати?  (Здорові)
·        що таке перекидання рослин? (Коли зі старою грудкою пересаджують в більший горщик)
IX. Мотивація оцінок за урок, виставляння їх у журнал,  щоденники.
Х.  Домашнє завдання.
Знайти загадки, прислів`я, пісні про рослини.
ХI. Заключне слово вчителя
Квіти мають надзвичайну здатність підвищувати настрій, недарма вони є символом свят, невід`ємною частиною наших осель. Вони приваблюють своїм виглядом, покращують настрій, захищають від пилу.
ХII. Прибирання робочого місця.


Додатковий матеріал до уроку.

Додаток № 1
Загальні правила квітникарства.
·        рослини страждають, якщо їх часто переставляти з місця на місце, тим більше з різною  освітленістю;
·        усі без винятку квітучі кімнатні рослини віддають перевагу дещо яскравішому освітленню, ніж декоративно-листяні види, оскільки світло їм украй необхідно для утворення бруньок;
·        рослини зі строкатим листям вимагають більше світла, ніж рослини із зеленим листям;
·        узимку рослини необхідно розташовувати ближче до вікна або освітлювати рослину додатково за появи ознак браку світла;
·        на підвіконні слід розташовувати рослини так, щоб вони не торкалися шибки.
·        щойно пересаджену  або куплену рослину треба притінити;
·        періодично рослини треба повертати різними боками до джерела світла (за винятком рослин з бруньками) для рівномірного формування листя;

Додаток № 2
10 золотих правил
·        не заливайте їх;
·        давати їм спокій;
·        вчасно приймати необхідні міри;
·        групувати рослини;
·        навчитися пересаджувати рослини;
·        правильно вибирати рослини;
·        змиритись з втратою деяких рослин;
·        придбати необхідний інвентар;
·        правильно доглядати за кожною рослиною;
·        створювати їм вологу атмосферу.

Додаток № 3
Що таке період спокою
Це період, коли уповільнюється або зовсім припиняється ріст рослини та інші фізіологічні процеси.

Додаток № 4
Класифікація кімнатних рослин
·        декоративно-листяні рослини;
·        декоративно-квіткові рослини;
·        кактуси

Додаток № 5
Рослина цілком здорова, якщо
·        немає жодного пошкодженого або зів`ялого листочка;
·        листя розташоване рівномірно по всій рослині;
·        поверхня ґрунту немає зеленого нальоту;
·        коріння вийшло за межу нижнього отвору горщика;
·        квітуча рослина має більше нерозкритих бутонів, ніж квітів.

Додаток № 6
Ознаки рослин при порушенні режиму поливання (надлишок води)
·        поникле, тьмяне листя, м`які ділянки з ознаками гнилизни;
·        уповільнення росту;
·        опадання і старого і молодого листя;
·        цвіль на листях;
·        поява на поверхні землі моху або на зовнішній поверхні горщика цвілі.

Додаток № 7
Ознаки рослин при порушенні режиму поливання (брак води)
·        поникле листя;
·        листя засихає і обсипається;
·        квітки і бруньки опадають або швидко в`януть;
·        тьмяне, скручене, пожовтіле листя, кінчики листя брунатні та сухі.


Додаток № 8
Якщо бракує світла, то у рослини
·        листя бліде й за розміром менше, ніж має бути;
·        рослина не квітне або квіти бліді та дрібні;
·        стебло рослини витягнуте з дуже вузьким міжвузлям;
·        строкате листя набуває зеленого кольору;
·        нижнє листя жовтіє, сохне та опадає.

Додаток № 9
Якщо забагато світла, то у рослини
·        листя в`яне та никне;
·        на листі з`являються брунатні плями від опіків.


Майстер клас- з виготовлення маку з атласних стрічок.


https://www.youtube.com/watch?v=o76ErbrIj04

Тема уроку:Виготовлення декоративних квітів з атласних стрічок (06.04.2020)

https://www.schoollife.org.ua/153-2019/ Захист проекту





Клас: 5
Дата: 30.03.2020
Тема:« Прикраса із стрічок." Виріб та обґрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту.
Мета:навчити планувати свою творчу роботу згідно з етапами проектування; розвивати фантазію, дрібні м'язи рук; почуття прекрасного, естетичні смаки; виховувати працелюбність, охайність, культуру праці, самостійність та творче ставлення до праці.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: зображення, вироби-аналоги.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування.
-          Пригадайте, як називається процес створення будь-якого виробу? (проектування)
-          Що таке проект? (задум, щодо створення індивідуального стилю виробу)
-          Як ви гадаєте, що таке план виконання роботи?(заздалегідь визначений порядок, послідовність здійснення роботи)
-          З яких пунктів складається план виконання роботи?
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
               Тема  нашого заняття звучить так « Прикраса із стрічок. Виріб та обґрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту».  Запишіть тему в зошит.
  –      Сьогодні на занятті вашим завдання буде створення плану роботи з виконанням проекту.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
-          Які вироби на вашу думку можна виготовити за допомогою стрічок?
-          Набуті вміння можуть знадобитися в майбутньому, в житті?
-       Дуже приємно отримувати подарунки. А ще приємніше їх дарувати. Сьогодні ми з вами почнемо виготовлення прикрас з атласних стрічок, яку ви можете подарувати своєму другові чи подрузі. І ваша прикраса не буде схожа ні на одну іншу, виготовлену вашими однокласниками. Але спочатку дізнаємося, що ж таке плетіння.
V. Вивчення нового матеріалу.
(Показ презентації)
-          Що таке плетіння? (вид макраме, з виготовлення господарсько-побутових та художніх виробів з різноманітної еластичної сировини)
-          Плетіння може виконуватися з різних матеріалів, наприклад з ниток, резинок, бісеру та атласних стрічок.
-          Плетіння з стрічок часто називають фенечками.
-          Фенічки - браслет ручної роботи з бісеру, шкіри, шнурків, стрічок або ниток.
-          На сьогоднішній день такий вид плетіння можнаназвати одним з найпопулярніших видів рукоділля, який набув значного поширення як для дорослих, так і для дітей.
-          Ви коли не будь плели такі браслети?
-           Своїми руками браслети з стрічок може сплести будь-який новачок, слід лише підібрати цікаву схему плетіння і зрозуміти, як слід перекладати стрічки, щоб вони сплелися в красивий ряд.
-          Атласні стрічки - це прекрасна прикраса і декоративний кант для суконь, сумок і вишивок, а також з них можна змайструвати браслети. Воно може служити самостійною прикрасою. Ними можна вишивати картини своїми руками, використовувати для плетіння яскравих і неповторних фенечек, також прикрашати такими виробами свій дім.
-          З стрічок ми можемо сплести такі прикраси, як:
1.      Закладку з 2 стрічок.
2.      Класичний браслет з 2 стрічок.
3.      Квадратний брелок з 4 стрічок.
-          Проста техніка плетіння
-          Для того щоб сплести браслети своїми руками зстрічок, необхідно кілька різнокольорових атласних стрічок близько метра завдовжки і пів сантиметра шириною кожна. Дуже важливо звернути увагу на поєднання кольорів між собою. Добре можна скомбінувати червоний, жовтий, зелений, синій або ж чорний і білий.
-          Зараз ми  розглянемо схеми плетіння наших фенічок.
Схема №1
Складіть одну і другу фенечку навпіл, залишивши кінчики по 10 см для зав'язок.
Переплітайте одну стрічку через іншу, як показано на зображенні.
Виплітаючи фенечку потрібної довжини від 13 до 18 см.
Закріпіть фенечку, з'єднавши всі 3 відрізка в вузлик.
Схема № 2
З'єднайте 2 стрічки, відступите від краю 10 см і зав'яжіть вузлик.
Зігніть край однієї стрічки і оберніть його інший стрічкою.
Затягніть вузлик.
Складіть вільну стрічку в петлю, потім протягніть в готову першу петлю.
Підтягніть першу петельку (друга петля повинна стати більше).
Складіть першу стрічку і протягніть її ж в другу.
Затягніть його.
Повторіть процес плетіння до бажаної довжини фенечки.
Зауважте вузлик.
Схема №3
Складіть 4 стрічки разом, відступите 15 см і зав'яжіть вузол.
Розправте стрічки по різних сторонах - вгору, вниз, вправо, вліво. Під час плетіння не потрібно шукати лицьову сторону, так як в цій фенечки всі сторони будуть проглядатися однаково.
Квадратна фенечка з чотирьох стрічок майстер клас
Опустіть першу стрічку зверху вниз, щоб вийшла петелька.
Перенесіть другу стрічку справа - вліво, щоб вона перекрила першу.
Загніть третю стрічку знизу - вгору, щоб вона перекрила попередню.
Квадратна фенечка з чотирьох стрічок майстер клас
Перенесіть четверту стрічку зліва - направо, потім проведіть в петлю першої стрічки.
Повторюйте 3-7 пункти до бажаної довжини фенечки.
Закріпіть плетіння вузликом.
VІ. Практична робота.
            Запорукою будь-якого проекту є вдалий старт, а будь-який проект починається з ідеї. Переглянувши інші вироби ви вже можете чітко продумати свій власний виріб, визначитися з напрямом роботи – є основою проектування виробу, тому сьогодні ми з Вами виконаємо підбір об’єкта  для проектування і виконаємо план роботи.
-          Давайте пригадаємо з яких пунктів складається план виконання роботи.
           Можете переходити до практичної роботи. До кінця уроку у вас повинен бути готовий план виконання роботи.
VІ. Підсумок уроку.
           Наш урок підходить до завершення. Ви сьогодні гарно попрацювали, я дякую вам за таку роботу. Ми дізналися, що таке плетіння, фенічки,познайомились з технікою плетіння зі стрічок, також кожен обрав собі виріб до проекту і створив план виконання роботи.
-          Дякую за урок мені дуже приємно з вами працювати!







Немає коментарів:

Дописати коментар

Пасхальний вінок

https://youtu.be/ZmWQIZyoN_A Як зробити пасхальный вінок своїми руками